söndag 24 augusti 2014

Östgötahäst 2014

Igår var vi på Östgötahäst i Mantorp och visade gångartshästar. Egentligen skulle vi ha varit fyra ekipage, men vi blev bara två. Tyvärr fick Jessica en helt enormt motig dag, som efter många turer slutade med att ingen av bilarna ville starta. Därmed kom hon inte med sina hästar Paso Peruanon Valioso och Rocky Mountain /Kentucky Mountain Saddle hästen Bart's Sweetheart. Nåja, Percy och jag fick sällskap av rutinerade American Saddlebredet Dolly (That Girl") och ägaren Therese Larsson.

Efter en regnig förmiddag där Dolly stod snällt i släpet och Percy betades sprack det äntligen upp när det blev våran tur. Skönt, för jag var så kall att jag funderade på hur jag skulle lyckas rida vettigt innan regnet slutade och solen tittade fram.
Percy skötte sig bra, även om hon tyckte högtalarna var lite otäcka och att hon då och då gick över i passgång. Hon är fortfarande så ung och otränad att hon byter gångart för minsta störning.
 
Maria (Dune Design) var med som hästskötare och fick låna min kamera. Därmed har hon tagit bilderna, men med en kamera som inte är i närheten av den kvalité som hon brukar och där jag har gjort "redigeringen".  
 
Trav
Dolly & Therese
Lite galopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar