tisdag 22 juli 2014

Falsterbo 2014 gångartshästar

Kentucky Mountain Saddle hästen Bart's Sweetheart
Årets största arrangemang för gångartshästar lär nog ändå bli Falsterbo. Där hölls två Internationella klasser för paso peruano och en Internationell klass öppen för alla töltande raser. Vinnaren av alla tre klasser var paso peruano hingsten Thalus med Jette Obelitz .  Walter Feldman var domare för alla klasser. Förutom paso peruano deltog även Saddlebred, Rocky Mountain häst, Kentucky Mountain Saddle häst och töltande travare.
 
Under onsdagen var det en uppvisning av töltande hästar medan torsdagen bjöd på de två paso peruano klasserna och uppvisning av saddlebreds. Fredagen innebar både tävling för alla töltande raser samt en clinic med Walter Feldmann där han satt upp på alla hästarna och kommenterade dem.
 
 
Anna-Lisa och saddlebredet Gullan först, vinnaren pas peruanon Thalus och Jette och längst bak Therese med saddlebredet Dolly.
Amanda och paso peruanon Lilly
 
 


Paso peruanon Amelie med Marie på ryggen och Sara med travaren Kaiser bredvid. Bakom kommer jag och  Percy

 
Själv deltog jag med mitt Rocky Mountain sto RPM’s Silver Persuasion – Percy kallad. Percy är fem år och hade innan Falsterbo aldrig  varit ute på något äventyr förutom när hon importerades till Sverige från USA. Dessutom har hon gått som fölsto och är inte mycket riden. I år skulle hon egentligen också varit mamma, men förlorade fölet på valborgsmässoafton. Då bestämde jag att vi skulle delta på Falsterbo. Det gjorde mig väldigt stolt att vi överhuvudtaget kunde genomföra det även om vi har en del att förbättra inför framtiden.

 
En väldigt kul upplevelse och vi hann träffa många trevliga människor under våran resa! Här är några av mina bilder.

 
Vår första rosett! (5:a)
Jag och Rocky Mountain hästen Percy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar