tisdag 25 juni 2013

Hej alla gångartsfantaster!

Tänkte jag skulle göra mitt första inlägg i bloggen och presentera mig själv och en av våra hästar. Jag har hållit på med islandshästar i över 20 år nu, har varit tävlingsdomare för islandshästar i 11 år och älskar denna fantastiska och mycket populära ras. Jag och min man blev nyfikna på vilka andra töltande raser det finns där ute och vi fastnade bl a för paso peruanon :) På bilden ser ni Amelie BKA, vår första Paso Peruano som vi köpt i Tyskland. Hon är född i USA och är tävlad där. Hon tävlades en gång i Tyskland innan vi köpte henne och då blev hon europeisk mästare i en klass och kom även tvåa och trea i två andra klasser! En fantastisk häst med andra ord :) Då det inte finns några tävlingar för pasos i Sverige så tränar vi för uppvisningar istället. Stora målet i år är gångartshästuppvisningen på Fälttävlans EM i Malmö den 31 augusti. På bilden ser ni även det traditionella peruanska tränset, jato, som man rider med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar