söndag 15 september 2013

2013 Rocky Mountain Horse International Show

Igår, lördag avslutades årets upplaga av "The International", den största tävlingen för Rockies under hela året. I år var det dessutom 25 års jubileum för showen. Showen började under tisdagen och pågick sedan varje dag fram till lördagen. Klasserna är många, vanligast är olika varainter av gångartstävlingar: tävlingar för amatörer, tävlingar bara för kvinnor, för hästar i olika ålderskategorier och som lyfter olika högt på benen... Varianterna blir många.

Sedan finns en "trail obstacle klass, klasser för ungdomar, exteriörbedömningar, körning etcetera...

Jag har sett endel bilder och läst en del på Facebook från showen - men jag vill inte "stjäla" dessa bilder, så tyvärr blir det lite tomt på den sidan. men, jag hittade denna film från kostymklassen:

Om man vill se många Rockies på en gång, träffa insatta människor, hitta typisk utrustning som används och få en förståelse för hur hästarna rids och tränas i USA är The Internationals ett bra tillfälle. Margareta och jag var där 2011 och träffade massor med trevliga människor och hoppas båda på att kunna åka tillbaka något år. Så är du intresserad, åk till Kentucky i september nästa år!

Den officiella hemsidan för showen.

I detta klipp finns delar från 2011 års show när jag och Margareta var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar